درپی افشای اجمالی شیوه‌های معمول مؤسسات هرمی در جذب افراد نا‌آگاه و كلاهبرداری از آنها، گردانندگان برخی از این مؤسسات به روش‌های جدید با مخاطبان جدید روی آوردند.


 

 
* موبایل،‌ موسیقی و بازی‌رایانه‌ای؛ شیوه‌های جدید برای فریب دانش‌آموزان
در تازه‌ترین روش در پیش گرفته از سوی این مؤسسات، دانش‌آموزان و علایق آنها با توجه به سن كم آنها مورد توجه قرار گرفته است و این‌بار به جای اینكه در مقابل سرمایه‌گذاری افراد به آنها سكه و اقلام دیگر با جنس طلا داده شود، به دانش‌آموزان نوجوان، موبایل، دستگاه پخش موسیقی و دستگاه بازی‌های رایانه‌ای تعلق می‌گیرد...............

"الف " نام شركتی است كه به تازگی اقدام به ارائه محصولات خود با این روش می‌كند. این شركت برای گسترش دامنه فعالیت خود با راه‌اندازی وبلاگ‌های مختلفی كه اقدام به تبلیغ فعالیت خود كرده‌اند.

این شركت در حركتی نمایشی برای افزایش محبوبیت خود! طرحی را ارائه كرده كه مخاطبان به طور رایگان ثبت نام می‌كنند و با دعوت دوستان خود به این سایت اصطلاحا اقدام به عضوگیری می كنند.در نتیجه به ازای هر زیر مجموعه كه اكانت خود را فعال كند یك امتیاز به عضو سرشاخه تعلق می‌گیرد اما تا زمانی كه زیر مجموعه‌های وی هم اقدام به جذب عضو جدید نكنند،‌ امتیاز وی فعال نمی‌شود اما پس از جمع‌آوری امتیازات لازم از طریق عضوگیری و با توجه به امتیازات كسب شده، قرار است یكی از هدایای نفیس سایت را كه شخص برنده به آن علاقه دارد به دلخواه سفارش داده و آن را درب منزل! تحویل گیرد.
این شركت برای جذب مخاطب بیشتر مدعی شده كه برای هر هدیه امتیاز خاصی در نظر گرفته كه باید با جذب افراد بیشتر به آن دست یافت.
فعالیت این شركت از جمله موارد حضور شركت‌های هرمی در بین مدارس مخصوصا مقطع راهنمایی است كه این موضوع می‌طلبد مسئولان امر با هوشیاری كامل و آگاه‌سازی دانش‌آموزان و والدین، آنها را از فرو افتادن در دام این مؤسسات سودجو باز دارند.

 گردآوری: گروه خبری سیمرغ
منبع:farsnews.com

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 1 اردیبهشت 1389    | توسط:    |    |
نظرات()